بهمن بيستُ دو بهمن بيستُ دو .

بهمن بيستُ دو

معرفي رشته مهندسي معماري

معرفي رشته مهندسي معماري

رشته مهندسي معماري رشته اي با قدمت بالاست و از زماني كه انسان وجود داشته معماري نيز با آن همراه بوده است. به دليل نياز هميشگي انسان به سرپناه و محلي براي زندگي و همچنين رغبت انسان به زيبايي، رشته مهندسي معماري هميشه طرفداران خود را دارد. رشته مهندسي معماري رشته اي صرفا بر پايه دانش فني نيست و براي ورود به آن، وجود ذوق هنري و قدرت خلق يك اثر نو بسيار ضروري است. براي همين انتخاب رشته مهندسي معماري بايد با شناخت دقيق داوطلب از خود و سپس از رشته مهندسي معماري صورت بگيرد.

آشنايي با رشته مهندسي معماري

رشته مهندسي معماري يكي از زيرمجموعه هاي گروه آزمايشي رياضي فيزيك است و يكي از زيرشاخه هاي گروه مهندسي قرار مي گيرد. اين رشته تلفيقي از هنر و فن است و شامل دروسي مثل طراحي، زيبايي شناسي، سازه هاي بتني، مقاومت مصالح، و ... است كه به خوبي اين تلفيق را نشان مي دهد.

درواقع رشته مهندسي معماري به دنبال ساخت بناهاي گوناگون در مقياس بزرگ و كوچك است و به آن هنر محصور كردن فضا مي گويند. هدف از ايجاد رشته مهندسي معماري پرورش استعداد خلاقانه و انتقال دانش و مهارت هاي عمومي حرفه معماري  است. رشته مهندسي معماري در مقطع كارشناسي از سال 78 در ايران به وجود آمد و پيش از آن به صورت كارشناسي ارشد پيوشته دانشجو مي پذيرفت.

 

وظايف مهندس معماري

مهم ترين وظايف يك مهندس معماري عبارتند از؛

  • طراحي يك بنا و ساختمان از آغاز اجراي كار تا پايان آن
  • طراحي مراحل اجرايي كار ساخت بنا
  • طراحي اجزا و عناصر تشكيل دهنده بنا
  • نظارت و كنترل بر درستي اجراي مراحل ساخت بنا
  • مديريت پروژه
  • طراحي و اجراي پروژه هاي شهري و محوطه سازي ها
  • ارائه مشاوره درزمينه ساخت بنا

 

رشته مهندسي معماري براي چه كساني مناسب است؟

علاقه مندي به رشته مهندسي معماري و ساختمان سازي و معماري را مي توان شرط اول براي انتخاب رشته مهندسي معماري دانست. دانشجويان رشته مهندسي معماري بايد ذهني خلاق با قدرت تخيل و تجسم بسيار خوب داشته باشند تا بتوانند از آن در طراحي ساختمان ها كمك بگيرند.

علاوه بر اين توانايي پياده سازي طرح ها بر روي كاغذ نيز اهميت زيادي دارد.  همچنين تسلط بر درس هايي مثل رياضي (به ويژه هندسه) ضروري است؛ چراكه براي يادگيري بسياري از اصول و تكنيك هاي معماري، درس هايي مثل هندسه كاربردي، هندسه مناظر، و رياضيات و آمار بسيار به كار مي آيد.

همچنين رشته مهندسي معماري و علم معماري جز علومي است كه تحت تاثير عوامل فرهنگي قرار مي گيرد؛ به همين علت آشنايي با درس هايي مثل تاريخ معماري، مردم شناسي، اقتصاد، و غيره براي موفقيت مهندسان معماران مفيد خواهد بود. يابد بدانيد كه مهندسي معماري تلفيقي از هنر معماري و علم مهندسي است و اگر علاوه بر اصول مهندسي، از هنر نيز سر در مي آوريد، مي توانيد در اين رشته موفق شويد.

http://gg.gg/1309xr

https://bit.ly/3J1cJzE

https://did.li/yIL5q

https://mub.me/s7mg

https://t.ly/BhxWg

http://s.ecmaps.de/YRGxd

https://cutt.ly/69qxcky

https://is.gd/AHHI5K

https://shrtco.de/wWbG64

https://9qr.de/wWbG64

 

مزايا و معايب رشته مهندسي معماري

رشته مهندسي معماري يكي از رشته هاي گروه مهندسي است كه علاوه بر بعد فني، بعد هنري نيز دارد و جذابيت و كشش خاصي براي بسياري از دانشجويان دارد. با وجود اين امكان اشتغال دانش آموخته گان رشته مهندسي معماري بيشتر در شهرهاي بزرگ است و بسياري از آن ها براي كسب موقعيت شغلي مناسب مجبور به مهاجرت به شهرهاي بزرگ هستند. همچنين به دليل مشابهت ميان رشته مهندسي معماري با رشته مهندسي عمران بسياري از فارغ التحصيلان اين دو رشته به جاي يكديگر مشغول به كار مي شوند و بسياري از افراد شناخت دقيقي از تفاوت هاي ميان اين دو رشته ندارد.

 

بازار كار و درآمد رشته مهندسي معماري

در صورت وجود مهارت و تجربه كافي رشته مهندسي معماري از بازار كار خوبي برخوردار خواهد بود. فارغ التحصيلان رشته مهندسي معماري مي توانند در حوزه هاي معماري و ساختمان سازي مشغول به كار شوند و در شركت ها و سازمان هاي دولتي و خصوصي و دفاتر فني و مهندسي مرتبط با ساختمان سازي استخدام شوند و در سمت هايي مثل طراح فني ساختمان ها، ناظر اجراي طرح، و سرپرست دفترهاي مشاوره قرار بگيرند.

همچنين دانش آموخته گان رشته مهندسي معماري مي توانند در صورت داشتن سرمايه كافي و مجوز  دفتر خود را به صورت خصوصي تاسيس كنند و يا به صورت پروژه اي با موسسات گوناگون قرارداد ببندد. يكي ديگر از حوزه هاي فعاليت مهندسي معماري، كار در حوزه طراحي و معماري داخلي است. همچنين بعضي از مهندسان معماري تمامي توانايي هاي مهندسان عمران را خواهند داشت و مي توانند به جاي آن ها وظايف مهندس عمران را انجام دهند. درحال حاضر رشته مهندسي معماري در شهرهاي بزرگ در وضعيت بهتري نسبت به شهرهاي كوچك قرار دارد.

 

براي قبولي در رشته مهندسي معماري چه درس هايي را بايد بخوانم؟

رشته مهندسي معماري در زيرگروه يك گروه آزمايشي رياضي قرار دارد و درس هاي رياضي و فيزيك مهم ترين درس هاي تخصصي براي اين رشته هستند. ضريب دروس اختصاصي كنكور رياضي براي رشته مهندسي معماري عبارتند از؛

  • رياضي با ضريب 4
  • فيزيك با ضريب 3
  • شيمي با ضريب 2

 

منبع: www.pjmi.ir

https://p-tweets.com/pjmiir1082

https://list.ly/list/7oya-qrh-khshy-dr-ynstgrm-z-byn-khmnth-w-lykhh?make_list_mode=true

http://ttlink.com/pjmiir1082

https://replit.com/@pjmiir1082

https://answerpail.com/index.php/user/pjmiir1082

https://letterboxd.com/pjmiir1082/

https://www.kiva.org/lender/lllrq9984

https://slides.com/pjmiir1082

https://visual.ly/users/hicew33434/portfolio


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۴:۰۷ توسط:sam موضوع:

مانيتور هاي دست دوم

مانيتور دست دوم 22 دل  مدل p2217  با صفحه نمايش ال اي دي و پنل IPS  ؛ مانيتوري  FULL HD مناسب براي متخصصيني كه ساعتهاي طولاني درحال كار با كامپيوتر هستند و از خستگي چشم خود گله مند هستند .اين سيستم  با داشتن پورتهاي اتصال چندگانه در پايين و كنار آن به كاربر اين امكان را ميدهد كه به راحتي به دستگاههاي مختلف متصل شود. قيمت اين مانيتور دست دوم  با توجه با توانايي ها و كاربردهاي آن در رده مانيتورهاي به صرفه قرار گرفته است.مانيتور دست دوم ?? دل ???? يكي از بهترين مانيتورها در حال حاضر مي باشد.

HDMI
Widescreen
led monitor
ips 250 cd/m2 Dcr 4M:1(1000:1
????*????
IPS -16:10
HDMI/USB 3.0/Display Port

براي خريد مانيتور هاي دست دوم دل روي لينك زير كليك كنيد.

https://dellhp.ir/product-category/monitor/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۷:۳۶ توسط:sam موضوع:

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

b8_36hz.png

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين راه براي يادگيري زبان تركي استانبوليدر منزل اين است كه خود را در آن غوطه ور كنيد. ما به شما در اين كار كمك ميكنيم.در اين روش شما يك ليست طولاني از واژگان تركي استانبولي را حفظ نخواهيد كرد. شما فقط به زبان جديدتان مي شنويد، صحبت مي كنيد، مي خوانيد و مي نويسيد. به اين ترتيب، آماده مكالمات دنياي واقعي مي شويد.در اين مطلب از پروان آكادمي مي خواهيم راهنماي يادگيري زبان تركي استانبولي را به شما معرفي كنيم.

 

چرا زبان تركي ياد بگيريم؟

به تعداد افرادي كه زبان دوم را ياد مي گيرند، براي اين سوال پاسخ وجود دارد. آيا مي خواهيد از فيلم هاي Nuri Bilge Ceylan بدون زيرنويس لذت ببريد؟ آيا مي خواهيد بدون راهنما از مسير شكست خورده آناتولي خارج شويد؟ آيا در شرف ملاقات با همسر جديد ترك خود هستيد؟
آيا مي خواهيد شعر هر آهنگ Bar?? Manço را كه تا به حال ضبط كرده ايد ياد بگيريد؟ آيا مي خواهيد بتوانيد براي بهترين معاملات در بازار بزرگ استانبول چانه بزنيد؟ هيچ دليلي وجود ندارد، اما شما بايد دليل خود را پيدا كنيد. اين كار ضروري است زيرا به شما كمك مي كند با انگيزه و متمركز بمانيد. شما مي توانيد چيزهايي را كه به شما مربوط است حفظ كنيد و به آنها توجه بيشتري كنيد.
اگر مي خواهيد تركي ياد بگيريد تا در چشمه موج سواري كنيد، به خاطر سپردن لغات مربوط به تجهيزات اداري به شما انگيزه اي براي تلاش كردن نمي دهد. علاوه بر انتخاب واژگان و عبارات اصلي (1000 تا 3000 كلمه كه براي گفتار روزمره ضروري است) مي توانيد با يادگيري صحبت در مورد آنچه براي شما مهم است به تركي علاقه مند شويد.

 

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

همه چيز در ذهن شماست

اگر مي‌خواهيد واقعاً تركي صحبت كنيد، بايد آماده اشتباه باشيد و از اشتباه كردن نترسيد. يادگيري به معناي انجام دادن، تلاش، شكست و تلاش مجدد است. آنچه يودا گفت را فراموش كنيد (علاوه بر اين، او حتي به سختي مي توانست به يك زبان صحبت كند). نكته كليدي براي دانستن نحوه صحبت كردن به تركي اين است كه صرفاً سعي كنيد تركي صحبت كنيد، مهم نيست كه در ابتدا چقدر احمقانه به نظر برسد.
اشتباه كردن دليلي براي دلسرد شدن نيست. مطالعات روانشناختي اخير در مورد نحوه يادگيري ما ساده ترين و مهم ترين نكته را به ما مي دهد: استراحت. اگر مي توانيد با درك نكردن فوري چيزها احساس راحتي كنيد، كنجكاوي و لذت بردن از اين فرآيند آسان تر است. مهم نيست كه چگونه يادگيري را انتخاب مي كنيد، قرار گرفتن در معرض مداوم و تمرين روزانه هميشه نتايجي را به همراه خواهد داشت.

 

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

سخن آخر درباره بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان تركي استانبولي، قطعا براي هر فرد متفاوت است و نميتوان يك روش را به عنوان بهترين روش يادگيري پيشنهاد كرد. زبان تركي استانبولي ازنظر اساتيد زبان تركي يادگيري تركي براي زبان آموزان سريع صورت مي گيرد. اما گرفتن نتيجه مطلوب فقط و فقط به ميزان تلاش و رقبت آن فرد در يادگيري زبان تركي استانبولي بستگي دارد. ويژگي خوبي كه انسان دارد اين است كه اگر بخواهد كار غير ممكني را ممكن كند در كوتاه ترين زمان انجامش ميدهد و تنها چيزي كه براي رسيدن به مقصد نياز دارد اراده اي قوي ميباشد. پس براي يادگيري زبان، اول بايد اراده خود را قوي كنيد و سپس يادگيري را با برنامه ريزي هدفمند آغاز كنيد.
امروزه تعداد كثيري از مردم خود را نيازمند يادگيري زبان تركي ميدانند زيرا كشور تركيه طي چند سال اخير در حوزه شغلي افراد زيادي را به خود جذب كرده و به همين علت باعث ايجاد انگيزه براي بعضي از افراد شده است كه اين زبان شيرين را فرا بگيرند، اما از طرفي برخي از مشكلات مانع يادگيري آن ها ميشود. يكي از اين مشكلات، ترس از ياد نگرفتن است. و بحث تامين هزينه ها نيز سد ديگري براي افراد علاقه مند به يادگيري زبان تركي شده است و در آخر نبود آموزشگاه زبان مورد اعتماد مد نظر قرار ميگيرد كه در ادامه براي هريك راهكارهايي ارائه خواهيم كرد…


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۶:۳۸ توسط:sam موضوع:

آموزش نحوه بلند كردن اجسام سنگين در حين بارداري و نكات مهم آن



براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد

آموزش نحوه بلند كردن اجسام سنگين در حين بارداري و نكات مهم آن


برچسب: آموزش,نحوه,بلند,كردن,اجسام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۵:۵۸ توسط:sam موضوع:

خواص دارويي روغن حيواني محلي براي سلامت جسم

ماهيت و خواص  روغن حيواني يا كرمانشاهي در طب سنتي

 

روغن حيواني در ايران روغن كرمانشاهي يا روغن زرد ناميده مي شود و در آذربايجان به ساري جغ معروف است. روغن كرمانشاهي يا روغن حيواني را در انگليسي Ghee مي گويند، به اين نوع روغن در سانسكريت Ghrita مي گويند.

 

روغن حيواني يا روغن كرمانشاه دسته اي از كره هاي شفاف شده است كه به طور گسترده در آشپزي آسيايي، طب سنتي و آيين هاي مذهبي استفاده مي شود.

 

به گفته اكثر متخصصان طب سنتي بهترين روغن خوراكي روغن حيواني يا روغن كرمانشاهي است. زيرا اين روغن نقش مهمي در سلامت، استقامت و استحكام، طراوت و شفافيت پوست دارد.

 

روغن حيواني چيست؟

 

روغن حيواني در ايران روغن كرمانشاهي يا روغن زرد ناميده مي شود و در آذربايجان به ساري جغ معروف است. روغن حيواني يا روغن كرمانشاه دسته اي از كره هاي شفاف شده است كه به طور گسترده در آشپزي آسيايي، طب سنتي و آيين هاي مذهبي استفاده مي شود.

 

روغن حيواني از شير گاو، گاوميش، بز و گوسفند تهيه مي شود و در خارج از ايران نيز از شير گاوميش تهيه مي شود، اما عموماً در بيشتر نقاط جهان از شير گاو، گوسفند يا مخلوط تهيه مي شود.

قطع به يقين قيمت روغن گاوي محلي با توجه به ميزان خلوص آن تعيين مي شود و قيمت روغن حيواني مي تواند متغير باشد.

 

روغن كرمانشاهي چيست؟

 

روغن كرمانشاهي يا روغن زرد نوعي روغن خوراكي است و از نظر ژنتيكي براي پخت و پز و سرخ كردني نيست و يكي از بهترين روغن هاي خوراكي براي بدن انسان است. روغن زرد يا روغن كرمانشاه اساساً نوعي روغن حيواني است كه از شير گاو يا گوسفند عمدتاً در منطقه كرمانشاه به دست مي‌آيد.

 

روغن حيواني با روغن كرمانشاهي فرقي ندارد، يعني روغن حيواني همان روغن كرمانشاهي است. اما به دليل آب و هوا، مراتع سرسبز و شرايط خاص منطقه كرمانشاه، روغن حيواني توليد شده در اين منطقه شهرت زيادي پيدا كرده است. عامل غالب عطر و طعم خاص روغن كرمانشاهي عمدتاً به دليل علف‌هايي است كه گوسفندان در مناطق كوهستاني منطقه مي‌چرند.

 

تفاوت روغن حيواني با روغن كرمانشاهي

 

روغن حيواني با روغن كرمانشاهي فرقي ندارد، يعني روغن حيواني همان روغن كرمانشاهي است. اما به دليل آب و هوا، مراتع سرسبز و شرايط خاص منطقه كرمانشاه، روغن حيواني توليد شده در اين منطقه شهرت زيادي پيدا كرده است.

 

روغن كرمانشاهي از شير گاو و گوسفند كرمانشاهي به دست مي آيد و به عنوان بهترين نوع روغن زرد در ايران شناخته مي شود. روغن حيواني كرمانشاهي يك بار در اواسط بهار و يك بار در اواسط پاييز توسط دامداران توليد مي شود. روغن توليد شده در فصل بهار طعم و بوي بهتري دارد زيرا حيوان از مراتع سرسبز بهاري تغذيه مي شد.

 

همه اين عوامل باعث شد كرمانشاه مركز توليد روغن حيواني باشد. پس روغن كرمانشاهي در واقع همان روغن حيواني است و تنها به دليل عطر و طعم چراي دام در دامنه هاي زاگرس و شير دام در اين منطقه دليل اين نام گذاري شده و روغن كرمانشاهي به برندي معروف تبديل شده است.

 

طرز تهيه روغن حيواني

 

براي تهيه روغن حيواني، دوغ را طوري مخلوط مي كنند كه ابتدا دوغ تهيه شده از ماست را به دوغ اضافه مي كنند و پس از تكان دادن دوغ، كره را از دوغ جدا مي كنند. سپس كره را در يك قابلمه بزرگ ريخته و به آرامي گرم مي كنيم. در اثر حرارت، آب كره تبخير مي شود و روغن آن كه چربي حيواني است باقي مي ماند.

 

روغن حيواني گاو و گوسفند

 

روغن گاو و گوسفند از همه روغن‌هاي ديگر نرم‌تر و نرم‌تر هستند و هر چه قديمي‌تر باشند داغ‌تر و كمتر مرطوب مي‌شوند. همانطور كه گفتيم روغن گاو يا گوسفند نرمتر از ساير روغنهاي حيواني است و روغن گوسفند و گاوميش به خصوص روغن گاوميش چوب غليظتر از ساير روغنهاي حيواني است.

 

از نظر طب سنتي خواص روغن گاو يا گوسفند قويتر از «كره» است. روغن حيواني پاك كننده، رفع اسپاسم، خاصيت ضد سمي، دفع سموم و جلوگيري از رسيدن اثر سم مار به قلب است. روغن حيواني پوست را نرم مي كند، صورت را تميز مي كند، مغز و سينه را از آلودگي ها پاك مي كند و بدن را پر مي كند. همچنين سودمندترين چيز در بيماري وبا استفاده از روغن گاو به وفور چه در غذا و چه در روغن بدن است.

 

روغن گوسفند و روغن گاو براي درمان خشكي بيني و گلو و سرفه خشك، يرقان، سنگ طحال و كليه مفيد است. نرم مي شود و مي جوشد يا ورم مي كند و پادزهر همه سموم است و ضد الكل است و كليه و مثانه را گرم مي كند ولي زياده روي در مصرف آن معده را ضعيف مي كند.

 

طبع روغن حيواني

 

از نظر طب سنتي انواع روغن حيواني يا كرمانشاه طبيعتي گرم و خنك دارند. به عبارت دقيق تر، همه روغن هاي حيواني اعم از گوسفند يا گاو طبيعت گرم و مرطوب دارند و با افزايش سن رطوبت آنها كاهش و خشكي آنها افزايش مي يابد.

 

خواص روغن حيواني كرمانشاهي

 

هندي‌ها يكي از بزرگ‌ترين مصرف‌كنندگان اين نوع روغن هستند، در سنت‌هاي پزشكي كهن مانند طب چيني، طب ايراني و آيورودا، روغن حيواني ماده اصلي در برخي تركيب هاي حياتي و ثمر بخش دارويي مي باشد. روغن حيواني گاوي اصل در تهيه بسياري از ضماد ها و پماد هاي گياهي در قديم جز اصلي ترين مواد تشكيل دهنده بوده است.

 

افزايش انرژي با روغن زرد گاوي

 

روغن حيواني كرمانشاهي براي افزايش انرژي بسيار مفيد است. اين روغن از طيف وسيعي از اسيدهاي چرب با زنجيره كوتاه و متوسط ??ساخته شده است كه براي بدن بسيار مفيد است. در حالي كه بيشتر چربي موجود در غذا به چربي بدن تبديل شده و باعث افزايش وزن مي شود. روغن‌هاي حيواني مي‌توانند انرژي مورد نياز براي انجام فعاليت‌هاي روزانه را براي ورزشكاران و كساني كه سبك زندگي پرانرژي دارند، فراهم كند.

 

پاكسازي روده بزرگ با روغن حيواني محلي

 

اين روغن در طب سنتي كاربرد فراواني دارد و مي تواند خواص درماني بسياري از ادويه ها و داروهاي گياهي را به قسمت هاي مورد نظر بدن منتقل و جذب كند. در طب هندي يا آيورودا، اين روغن به طور گسترده براي تنقيه و پاكسازي روده استفاده مي شود.

 

افزايش عمر با روغن حيواني گاوي اصل

 

روغن حيواني سوختي براي سلول هاي قلب است، برخلاف تصور رايج، تحقيقات جديد نشان داده است كه مصرف متعادل روغن كرچك يا حيواني مي تواند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را كاهش دهد. روغن حيواني قلب سالم و طول عمر را تضمين مي كند.

 

 تقويت رحم با روغن حيواني اعلا

 

از نظر طب سنتي يكي از راه هاي درمان تنبلي رحم، مسح كردن رحم، تخمدان ها و معده با روغن حيواني و خوردن غذاي پخته شده با روغن زرد است. زيرا مصرف اسانس هاي حيواني باعث افزايش قدرت و قدرت بدن مي شود.

 

در مواقعي كه خانم ها پريود نيستند، اگر زير شكم و كمر را با يك قاشق چايخوري روغن زرد يا روغن حيواني به مدت 20 دقيقه ماساژ دهند، در رفع خشكي رحم بسيار موثر است.

 

روغن حيواني و كبد چرب

 

سفره ايرانيان سال ها با روغن حيواني تزيين مي شد و حيف است كه اين نوع روغن سال ها از سفرهاي ما حذف شد و امروزه در كشورهاي غربي و آمريكايي به نام كرچك به عنوان دارو به فروش مي رسد. روغن . . برخلاف برخي باورهاي رايج، روغن حيواني بسيار سالم و غني است. اما بايد در مقادير مشخصي مصرف شود.

 

آيا روغن حيواني براي كبد چرب مضر است؟

 

همه افراد حتي آنهايي كه كبد چرب دارند بايد روزانه ?? درصد چربي در رژيم غذايي خود مصرف كنند و حذف كامل چربي از رژيم غذايي بدن را از آمينو اسيدهاي ضروري محروم مي كند. بهترين راه براي درمان كبد چرب، رژيم غذايي سالم، ورزش و تغيير سبك زندگي است. ثابت شده است افرادي كه كربوهيدرات و غذاهاي شيرين مصرف مي كنند، مشكلات كبد چرب بيشتري دارند.

البته زياده روي در مصرف هر نوع روغن گياهي يا حيواني براي سلامتي به خصوص كبد چرب مفيد نيست. اما مصرف متعادل و پرهيز از استفاده زياد از روغن حيواني نيز به دليل سطح بالاي كلسترول خوب مي تواند مفيد باشد.

 

خريد روغن حيواني

 

به محض شنيدن روغن محلي در ذهن اكثر افراد پرسيدن قيمت روغن حيواني كرمانشاهي نقش مي بندد! دليل اين الگ.ي فكري جمعي نسبت دادن هر كالايي در ايران به شهري خاص است. مثلا گردوي تويسركان كه نمونه مشابه و با كيفيت تر از آن در ايران بسيار است، اما همگي اين كالاي بي نظير را به نام اين شهرمي شناسند. شما براي خريد روغن حيواني مي توانيد به هر توليد كننده محلي و غير صنعتي كه در كارش خبره است ، اعتماد كنيد. طبيعتا روغن حيواني اعلا يا همان روغن محلي گاو مي تواند در هر جاي ايران توليد شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۱:۲۹ توسط:sam موضوع:

7 ويژگي مخفي اينستاگرام كه بايد بدانيد

7 ويژگي مخفي اينستاگرام كه بايد بدانيد

 

اينستاگرام يكي از پربازديدترين شبكه هاي اجتماعي در حال حاضر است. اين شركت كه مالك فيس بوك است، تخمين مي زند كه ماهانه 400 ميليون نفر از اين سرويس اشتراك گذاري عكس استفاده مي كنند كه 75 درصد آنها خارج از ايالات متحده هستند. اين باعث مي شود برنامه بزرگتر از پلت فرم ميكروبلاگينگ توييتر باشد.

اين برنامه طراحي آساني دارد و براي ارتباطات اجتماعي بهينه شده است و همه پست‌هاي افرادي را كه دنبال مي‌كنيد به ترتيب زماني نشان مي‌دهد. از همين رو بعنوان يك پايگاه براي توسعه كسب و كار افراد بدل شده است. امكانات بسيار بالا و كاربري آسان باعث كسب در آمد از اينستاگرام با فالوور كم هم شده.

درك اصول اوليه، مانند برش دادن يك عكس يا انتخاب فيلتري براي جلوه بهتر، كار سختي نيست. و اگرچه استفاده از رابط كاربري آسان است، اما ويژگي هاي پنهاني وجود دارد كه مي تواند استفاده از برنامه را بهبود بخشد، اما حتما در همين ابتدا به اين نكته توجه كنيد كه هميشه استفاده از ترفند مناسب نيست، گاهي ترفنده جواب عكس ميدند.

هميشه سعي كنيد يا موضوعي را خودتان تست كنيد و يا از افراد مطمئني كه تست كرده اند و از نتايج آن آگاه هستند استفاده كنيد.

 

ويژگي هاي مخفي اينستاگرام

 

1-اگر نمي‌خواهيد از فيلترها استفاده كنيد، آن‌ها را پنهان كنيد

فيلترها اينستاگرام را به شهرت رسانده اند، اما با افزايش كيفيت دوربين هاي گوشي، افراد كمتر و كمتر تمايلي به افزودن فيلترها به عكس هاي خود دارند.

اگر مي خواهيد فيلترها را مخفي كنيد، يك تصوير را براي ويرايش باز كنيد، در قسمت فيلتر به سمت راست برويد و روي "??n?g?" كليك كنيد. از آنجا، هر فيلتر را مي توان به راحتي فعال يا غيرفعال كرد، بسته به اينكه مي خواهيد آنها را ببينيد.

 

2- عكس هايي كه در آنها تگ شده ايد را مخفي كنيد

براي مخفي كردن يك عكس تگ شده، به بخش "?h?t?? ?f Y?u" (بالا سمت راست نمايه خود) برويد، عكس را انتخاب كنيد، نشانك ها را پيدا كنيد (با يك بار كليك كردن روي عكس)، روي نام خود كليك كنيد و "??d? fr?m ?? ?r?f?l?" را انتخاب كنيد. " "، سپس "تمام شد".

 

  1. ببينيد دوستانتان چه چيزهايي را دوست دارند

اينستاگرام داراي يك ويژگي است كه در بخش «فعاليت» (نماد دوم از راست به چپ) قرار دارد كه به شما امكان مي‌دهد ديد واضحي از زماني كه افراد چه چيزي را دوست دارند، داشته باشيد. از آنجا، روي تب "دنبال كردن" كليك كنيد.

 

4-تمام عكس هايي را كه در گذشته دوست داشتيد ببينيد

ويژگي "?h?t?? Y?u'v? L?k?d" در تنظيماتي است كه از سه نقطه در گوشه سمت راست بالاي صفحه نمايه خود به آن مي رسيد.

5-هنگامي كه حساب هاي مورد علاقه شما يك عكس جديد ارسال مي كنند، اعلان دريافت كنيد

براي روشن كردن اين اعلان‌ها، به نمايه شخصي كه مي‌خواهيد عكس‌هايش را رديابي كنيد، برويد، روي سه نقطه در گوشه سمت راست بالا كليك كنيد و گزينه «?urn ?n ???t N?t?f???t??n?» را انتخاب كنيد.

 

6-ارسال پيام خصوصي به اينستاگرام

دايركت اينستاگرام قابليتي براي ارسال پيام هاي شخصي در شبكه هاي اجتماعي است. اين ملك نسبتاً بدون استفاده است، به طوري كه فيس بوك توسط 85 ميليون نفر در ماه از مجموع 400 ميليون استفاده مي شود.

D?r??t به فرستنده اجازه مي دهد تا تمام فيلترهاي مرتبط را به يك پست عمومي اضافه كند، اما به يك فرد. براي رفتن به بخش پيام‌رساني، روي آيكون موجود در گوشه سمت راست بالاي فيد اينستاگرام كليك كنيد.

7-بدون اينكه شخص ديگري را ببينيد براي دوستان خود پيام خصوصي ارسال كنيد

بازارسال عكس شخص ديگري شامل گرفتن اسكرين شات و ارسال آن به يك برنامه چت ديگر بود. با اين حال، اخيراً اينستاگرام ويژگي جديدي را معرفي كرده است كه به شما امكان مي‌دهد عكس‌ها را براي كسي كه هرگز متوجه نمي‌شود ارسال كنيد.

استفاده از ترفندها در اينستاگرام

هميشه استفاده از يكسري ترفند و استفاده از تخصص باعث پيشرفت كسب و كار خواهد شد. البته بايد دقت شود كه اينستاگرام داراي الگوريتم هاي پيچيده و سختگيرانه اي است و انجام كارهاي غير معقول ميتواند آسيب هاي جبران ناپذيري را به ارمغان بياورد. يكي از اين موارد بلاك شدن در اينستاگرام ميباشد كه صفحه شما را دچار محدوديت خواهد كرد.

با فعاليت مستمر و طبيعي شما ميتوانيد بهترين نتايج را در صفحه اينستاگرام خود كسب كنيد.

https://barkatbhaitown.blogspot.com/2022/09/a-varied-of-ideas-for-social-media.html

https://sites.google.com/view/a-varied-of-ideas-for-social/home

http://offpageseo2000.weebly.com/3/a-varied-of-ideas-for-social-media-marketing-around-the-nation-are-here

https://medium.com/@narif67241/a-varied-of-ideas-for-social-media-marketing-around-the-nation-are-here-949abe35d5a?postPublishedType=initial

https://seo441810591.wordpress.com/2022/09/05/great-advice-on-how-to-manage-your-social-media-marketing-plan/

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post494768939/

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/04e9ffb4-1e6f-dd1d-4eaa-5347c5e51a3a/1e97efb3d83d5814383c500fa81605b8

https://app.box.com/s/ebkgy4k4sehyva7lt7a05g7g9ol7edqt

https://telegra.ph/How-To-Successfully-Implement-A-Social-Media-Marketing-Plan-09-05

https://diigo.com/0pv5ll

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/helpful-tips-about-social-media-marketing-that-simple-to-follow

https://www.pearltrees.com/daxid609/articles-only/id55449374/item461857755

https://successful-desert-bca.notion.site/Helpful-Tips-About-Social-Media-Marketing-That-Simple-To-Follow-890b62e457a441eeab901e8479d5d8b1

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2022/9/Make-A-Social-Media-Marketing-Splash-Through-These-Great-Ideas/2300372

https://penzu.com/p/3b309980

https://writeupcafe.com/make-a-social-media-marketing-splash-through-these-great-ideas/

https://all4webs.com/faheemkhatri4/smmpanel3.htm?30337=37524

https://squareblogs.net/0ykp5l6x29


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۸:۳۷ توسط:sam موضوع:

گياه شناسي

گياه شناسي

اولين نمونه هاي گوجه سبز در كشور فرانسه از درختان آلويي كه ميوه هاي سبز رنگ داشتند بدست آمدند. گوجه سبز نوع تغيير يافته اي از آلو‌هاي اروپايي مي باشد. گوجه سبز درختي خزان پذير به ارتفاع ??? الي ??? متر است كه در فصل بهار شكوفه هايي به رنگ سفيد و تقريبا قبل از ظاهر شدن برگ ‌ها توليد مي كند. بررسي دقيق از زبان كارشناسان نهالستان آلفا نهال.

ميوه گوجه سبز شكلي گرد و مدور و پوستي صاف و براق به رنگ سبز دارد كه البته در اثر ماندگاري بر روي درخت و رسيدن بيش از اندازه به سبز، زرد تغيير رنگ مي دهد و گاهي در برخي از قسمت هاي هاله ‌اي از رنگ صورتي، قرمز را نيز به شكل كم رنگ نشان مي دهد زماني كه به چنين رنگي در مي آيد از نظر طعم و مزه نيز ترشي آن كمتر مي شود.

اين درختان در سن ?-? سالگي به ميوه دهي قابل قبولي مي رسند و به طور كل عمري تا حدود ?? سال دارند، اما حداكثر توليد اقتصادي و ميوه ي آنان تا حدود سن ?? سال است. براي خريد نهال از جهاد كشاورزي ميتوانيد به سايت ما مراجعه كنيد.

انواع روش كاشت درخت گوجه سبز:

بديهي است كه براي باغداران آشنايي با بهترين روش كاشت گوجه سبز، اهميت فراواني دارد. پر استفاده‌ ترين روش گسترش درخت گوجه سبز، از نحوه ي پيوند عنوان مي‌شود. براي اين منظور از درختان با كيفيت، به‌عنوان پيوندك استفاده كرده و آلوچه روي پايه‌ي مناسب پيوند زده مي‌شود. اگر خاك محل كاشت سنگين و مرطوب باشد، پايه آلو بهترين گزينه براي اين كار است و در خاك‌ هاي قليايي و يا آهكي از پايه‌هاي دو رگه‌ گيري بادام و شليل استفاده مي‌شود.

البته هلو نيز مي‌ تواند گزينه‌ ي مناسبي براي پايه اين گياه باشد. كاشت هسته (Greengages) براي به دست آوردن پايه كاربرد دارد. از اين رو رسيدن ميوه روي درخت اهميت فراواني مي‌يابد. پس از چيدن آن قسمت گوشتي جدا شده و هسته كاملاً شسته مي‌شود. پس از قرارگيري بذرها در مكاني خشك با دماي معمولي، رطوبت آن به كلي از دست مي‌رود. سرمادهي براي هسته نيز به منظور كسب توانايي جوانه‌زني در روند كاشت گوجه سبز ضروري است.

كشت با هسته

در اين روش ابتدا ميوه بايد بر روي درخت برسد. سپس هسته از ميوه جدا مي شوند تا بقاياي ميوه كاملا حذف شود. پس از آن هسته ها را در محلي خشك و خنك قرار مي دهند تا كاملا خشك شود. بعد بايد سه ماه در خاك اره در دماي 5 درجه سانتيگراد قرار بگيرد تا نياز سرمايي آن برطرف شود و سپس در بستري مناسب، گرم، روشن و به دور از نور مستقيم خورشيد كشت شوند.

پيوند زدن

اين روش مرسوم ترين روش تكثير اين درخت بوده و در اين روش اواخر بهار يا اوايل تابستان كه درخت در مرحله پوست انداختن مي باشد پيوندك گرفته مي شود و بر روي پايه قرار مي گيرد. پيوندك بايد از درختي تهيه شود كه باردهي زياد دارد و كيفيت ميوه آن هم مناسب است. پايه اي كه انتخاب مي شود، بايد متناسب با شرايط خاك باشد. معمولا از درخت گوجه سبز حاصل از تكثير با هسته به عنوان پايه استفاده مي كنند. از درختان ديگر هم مي توان استفاده كرد مثل بادادم، زردآلو و… كه بسته به شرايط خاك دارد.

قلمه‌زدن درخت گوجه سبز:

روند كاشت نهال گوجه سبز؛ اهميت بسياري در تكثير آن دارد. از اين رو رعايت نكات اصولي در اين روش اهميت بسياري در باردهي و سوددهي آن خواهد داشت. بايد پس از خريد نهال مطلوب، ريشه‌هاي گياه درون سطل آب به مدت حداقل 2 ساعت قرار داده شوند. پس از اين مرحله بايد به بررسي ريشه براي حذف قسمت‌هاي نامعمول پرداخت. پخش ريشه‌ها و خلوت نمودن قسمت مركزي گياه به گردش اكسيژن در اين قسمت منجر مي‌شود. در ادامه بايد به حفر گودالي به پهناي دو برابر ريشه‌ها جهت كاشت درخت گوجه سبز اقدام نمود. اين گودال بايد با عمق اوليه گياه در خاك همسان باشد.

با بررسي تنه درخت مي‌ توان پي برد كه عمق قرارگيري گياه تا چه حدي بوده است. در ادامه درخت از سطل خارج شده و درون گودال قرار مي‌گيرد. گرفتن نهال با يك دست و پر كردن گودال با دستي ديگر در اين مرحله ضروري است. در اين مرحله بررسي خاك اهميت دارد. اين ناحيه نبايد خيلي گلي يا ماسه‌اي باشد.

هم چنين وجود مواد مغذي و يا لزوم افزودن خاك گلدان اوليه گياه در اين مرحله بايد بررسي شود. ريشه‌ها بايد تا پايين تنه به خوبي با خاك پوشانده شوند. از صاف بودن درخت پس از قرارگيري در خاك نيز بايد اطمينان حاصل نمود.

پس از قرارگيري كامل نهال گوجه سبز در گودال، روند آبياري آن آغاز مي‌شود و روي خاك با يك لايه كاه مالچ پوشانده خواهد شد. در اين مرحله نفوذ آب تا عمق مطلوب ضروري است. با بستن نهال تازه كاشت شده به يك چوب، پايداري و رشد آن كنترل مي‌شود. در سال سوم يا چهارم و با قطور شدن تنه، ديگر به اين پايه چوبي كمكي نيازي نخواهد بود.

آيا پرورش درخت گوجه سبز در باغچه امكان پذير است؟

براي برخي كه به ميوه اين گياه علاقه دارند، امكان كاشت آن در گلدان و يا باغچه‌هاي منازل را ارزيابي مي‌كنند. لازم به توضيح است كه بايد از انواع مناسب آن براي منظور كاشت نهال گوجه سبز استفاده نمود. رعايت شرايط آب و هوايي، جنس خاك، كود، هرس و مراقبت‌ها در دوره برداشت اهميت بسياري دارد.

نحوه‌ي آبياري نهال و درخت بالغ گوجه سبز:

در حين كاشت نهال گوجه سبز؛ آبياري منظم و عميق اهميت فراواني دارد به دليل آن كه گياه هنوز نا بالغ است.

در صورت عدم استفاده از روش‌هاي صحيح آبياري مي‌توان انتظار داشت كه گياه خشك شود يا ريشه‌هاي آن عمق بسياري پيدا كند.

درخت بالغ اين گياه به آبياري زياد نيازي نخواهد داشت گرچه در اين زمينه نبايد غافل شد تا هم چنان گياه با معضل خشكي مواجه نشود.

مشكل خشكي با ديدن كوچك شدن و چروك خوردن ميوه‌ها قابل رويت خواهد بود.

آفات و بيماريهاي درخت گوجه سبز

از بين آفات مي‌توان به آفاتي همچون شته، كنه‌هاي گياهي، شپشك‌هاي گياهي اشاره كرد و در بين بيماري‌ها نيز از انواع بيماري‌هاي لكه برگي قارچي و باكتريايي، پوسيدگي قهوه‌اي گل و ميوه‌هاي جوان، قانقاريا و پوسيدگي طوقه مي‌توان نام برد. براي مقابله با لاروهاي زمستان، بيل زدن و زير رو كردن خاك اطراف درختان مفيد است.

هر چقدر بيشتر از درخت و نهال خود مراقبت داشته باشيد كمتر دچار آفات و بيماري ها مي شود. آفات و بيماري هايي كه درخت گوجه سبز را تهديد مي كند عبارت است از؛  شته، كنه‌هاي گياهي،كرم آلو، زنبور سياه گوجه، شپشك‌هاي گياهي و

درخت گوجه سبز ممكن است با بيماري هاي قارچي و باكتريايي مختلف مثل قانقاريا و پوسيدگي طوقه و يا گل هم درگير شود كه سلامتي درخت و ميوه هاي آن را به خطر مي اندازد.

براي حفظ سلامت درخت بايد در زمان مناسب درخت سمپاشي شود تا از اين خطرات احتمالي پيشگيري به عمل آيد.

كرم آلو: اين آفت جوانه ها را مورد حمله قرار مي دهد. بدين صورت كه كرم ها وارد ميوه شده و از گوشت ميوه تغذيه مي كنند. ميوه چون مي خواهد به اين موضوع عكس العمل نشان دهد از داخل خود صمغي ترشح مي كند.

شپشك سان خوزه: اين آفت علاوه بر گوجه سبز سيب، گلابي و هلو را نيز مورد خسارت قرار مي دهد. اين شپش خرطوم خود را در نسج گياه فرو مي كند و خسارت ايجاد مي كند.

زنبور سياه گوجه: ميزبانان اين آفت گوجه سبز، زرد آلو و آلو هستند كه لارو يا كرم اين حشره از مغز و هسته آن ها استفاده مي كند.

باغداري و مراقبت‌هاي لازم از آفات و بيماري‌هاي درختان گوجه سبز

در مرحله كاشت درخت گوجه سبز؛ مراقبت‌ هاي داشت اهميت بسياري در بهبود بارداري و افزايش طول عمر گياه دارد. براي مقابله با زنبور گوجه، مبارزه شيميايي پيشنهاد مي‌گردد. البته اين امر بايد با هماهنگي از طريق كارشناسان حفظ نباتات و نيز كلينيك‌هاي گياه پزشكي صورت پذيرد. براي استفاده از سموم دفع آفات، اطلاع از ميزان دقيق آن حائز اهميت است.

همچنين شته‌ها كه نوعي حشرات مكنده هستند، در اواسط فروردين در پشت برگ‌ها و يا حتي روي شاخه‌هاي درخت قابل رويت هستند. تغذيه اين حشرات از شيره گياه، پيچيدگي برگ‌ها، سرشاخه‌ها، ترشح عسلك و دوده‌اي شدن برگ‌ها را منجر مي‌شود كه ريزش شكوفه‌ها و يا ميوه‌هاي تازه را به همراه خواهد داشت.

از اين رو به كارگيري حشرات شته خوار براي دفع اين آفت نظير كفشدوزك، زنبورها، مگس‌هاي پارازيت و بالتوري‌هاي شكارگر براي كنترل طبيعي آن جايگزين مناسبي براي محصولات شيميايي خواهد بود. البته اگر كنترل آن با روش طبيعي ممكن نبود، استفاده از سپماشي به صورت مه‌پاشي با فشار اندك، راه حل جايگزين عنوان مي‌شود. براي رفع شپشك‌ها از تنه اين درخت گوجه سبز نيز مبارزه مكانيكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به اين صورت كه پاك كردن تنه‌ها و شاخه‌هاي اصلي با اسكاچ نرم و حذف سرشاخه‌هاي آلوده انجام مي‌شود. در صورتي كه اين راه پاسخگوي مشكل نباشد، هم چنان استفاده از گزينه سموم شيميايي به‌صورت كنترل شده امكان‌پذير خواهد بود.

خاك

گوجه سبز براي رشد به خاك لموني نياز دارد. البته اين درخت توانايي تحمل هر نوع خاكي را به شرط زهكش مناسب دارد و مي تواند در خاك هاي مرطوب و سنگين هم رشد كند. اما به طور كلي در خاك غني از مواد غذايي با زهكش مناسب بهترين رشد را دارد. در ضمن درخت به آب ايستايي نيز حساس است.

دما

با توجه به رقم درخت و اين كه بومي نواحي معتدل سرد بوده قادر است سرما را تحمل كند و براي گلدهي و ميوه دهي نياز به يك دوره سرما دارد. البته قادر است دماي زياد را نيز تحمل نمايد. به طور كلي در زمستان دماي تا -30 درجه سانتيگراد و در تابستان تا حدود 40 درجه را در صورت نبود تنش خشكي و كم آبي قادر است تحمل كند.

آبياري

پس از كاشت نهال گوجه سبز و در طي سال اول بعد از كاشت مي بايست آبياري به شكل منظم و مرتب انجام شود تا ريشه هاي درخت به خوبي توسعه پيدا كنند. يعني هفته اي دو مرتبه به شكل عميق آبياري شود. در طي فصل رشد مي توان اين درختان را هر ?-? هفته يكبار به شكل عمقي آبياري كرد. آبياري مناسب موجب رشد و ميوه دهي خوب و ميوه هاي پر آب مي شود.

شرايط اقليمي و خاكي

از نظر مقاومت در برابر سرماى زمستان، انواع آلو و گوجه سبز مشابه سيب وآلبالو هستند و نيازهاى سرمائى آنها بر حسب رقم با 500 تا 1800 ساعت دماى كمتر از 7 درجه سانتيگراد برآورده مي شود‌.

اين گياهان به طور كلى خاك هاى لمونى شنى را ترجيح مي دهند و خاك هاى سنگين و مرطوب را بهتر از ديگر ميوه هاى هسته ‌دار تحمل مي كنند.

شرايط كاشت

بر حسب ميزان رشد آن، فاصله درختان آلو و گوجه ?-? متر مي باشد. در كشورهاى خارج توانسته اند در شرايط بسيار مناسب تا ?? تن در هكتار محصول برداشت كنند ولى در ايران معمولاً ميزان محصول از ?-? تن در هكتار بيشتر نمي شود.

خاك و كود مورد نياز درخت گوجه سبز :

اگرچه اين درختان خاكي غني با زهكش خوب را ترجيح مي‌دهند، اما اگر زهكش خاك خوب باشد تقريبا هر نوع از خاك را تحمل كرده و در آن رشد مي‌كنند. هنگام كاشت نهال و براي پر كردن گودال محل كاشت مي‌توان از مخلوط خاك معمولي، خاك برگ، ?? درصد شن استفاده كرد. در باغات تجاري درختان گوجه سبز بدين صورت براي كوددهي عمل مي‌شود كه ابتدا هنگام احداث باغ و براي درختان جديد كاشته شده از ??? گرم كلسيم آمونيم نيترات، ??? گرم سوپر فسفات، ??? گرم موريت پتاس و ?? كيلوگرم خاك برگ استفاده مي‌شود. سپس به ازاي هر سال از سن درخت همين مقدار به مقادير فوق اضافه مي‌شود.

انواع هرس درخت گوجه سبز:

به‌منظور حذف شاخه‌هاي آفت زده و يا خشك، براي هوادهي بهتر گياه، ايجاد تعادل بين شاخه‌ها و ريشه، جوان‌سازي درخت براي باردهي بهتر و بسياري دلايل ديگر هرس نمودن درخت ضروري است.

از اين رو پس از كاشت درخت گوجه سبز، تا سن پنجم احتياج زيادي به هرس احساس نمي‌شود اما پس از اولين كاشت به سربرداري آن نياز خواهد بود. هرس اين درخت در حالت ميانه بوده يعني نه زياد و نه كم است. ساقه‌هاي نرك، در رويش سالانه، سبز و منعطف مي‌شوند كه پس از انجام هرس‌هاي شديد اين پديده ظهور مي‌كند. براي تحريك گياه در صورت كاهش ميوه دهي، سرزني آن پس از چند سال باردهي اهميت فراواني دارد. لازم به تذكر است كه كوددهي زياد به همراه هرس شديد مي‌تواند به كاهش باردهي و توليد بيش از اندازه شاخه‌هاي گياه منجر شود.

همچنين ميتوان از انواع محصولات زير هم كه ارقام گردو ميباشند براي كاشت استفاده كرد.

https://alphanahal.ir/walnut-seedlings/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۰:۱۵ توسط:sam موضوع:

سفر در زمان و پارادوكس پدر بزرگ

سفر در زمان و پارادوكس پدر بزرگ

در فيلم‌هاي زيادي سفر در زمان به تصوير كشيده شده كه البته در اغلب آن‌ها شاهد ايجاد مشكلات فراواني پس از پايان سفر هستيم و قوانين اساسي جهان در آن‌ها زيرسوال مي‌روند. براي مثال فرض كنيد به گذشته سفر مي‌كنيد و مانع آشنايي پدر و مادر خود مي‌شويد پارادوكس پدر بزرگ ، با اين كار موجوديت شما زير سوال مي‌رود.

x8_vask.jpg

اين مسئله مهم با نام «پارادوكس پدربزرگ» شناخته مي‌شود، اما اخيرا يك دانشجوي فيزيك از دانشگاه «كوئينزلند» استراليا به نام «ژرمن توبر» اعلام كرده كه روي «اعداد مربع» كار كرده تا امكان سفر در زمان بدون ايجاد پارادوكس ممكن شود. توبر گفته:

«ديناميك كلاسيك مي‌گويد اگر شما از وضعيت يك سيستم در زمان مشخصي اطلاع داشته باشيد، به تاريخچه سيستم دست پيدا مي‌كنيد. با اين حال نظريه نسبيت عام انيشتين حلقه‌هاي زماني يا سفر در زمان، جايي كه رويداد مي‌تواند در گذشته و آينده رخ دهد را پيش‌بيني مي‌كند

محاسبات اين فيزيكدان نشان مي‌دهد فضا-زمان مي‌تواند خود را به گونه‌اي سازگار كند تا از پارادوكس جلوگيري كند. به عنوان مثال تصور كنيد فردي به گذشته سفر مي‌كند تا از شيوع يك بيماري جلوگيري كند، در صورتي كه اين ماموريت با موفقيت انجام شود ديگر بيماري براي شكست دادن در گذشته وجود ندارد.

پژوهش توبر كه در ژورنال «Classical and Quantum Gravity» به چاپ رسيده، به اين موضوع اشاره مي‌كند كه بيماري از روش‌هاي ديگري شيوع پيدا مي‌كند و مي‌تواند از پارادوكس جلوگيري كند و مسافر زمان هركاري كه انجام دهد، نمي‌تواند جلوي اين بيماري را بگيرد.

درك كار توبر براي افراد عادي چندان ساده نيست، اما اين پژوهش به بررسي تاثير فرايندهاي قطعي و غيرتصادفي روي چندين منطقه دلخواه در فضا-زمان مي‌پردازد و نشان مي‌دهد كه چگونه منحني زماني بسته مانند آنچه انيشتين پيش‌بيني كرده بود مي‌تواند با قوانين اراده آزاد و فيزيكي كلاسيك مطابقت داشته باشد.

اين تحقيق يك فرضيه ديگر در زمينه سفر در زمان را نيز برطرف مي‌كند. طبق اين فرضيه سفر در زمان امكان‌پذير است، اما مسافران زمان در انجام كارها با محدوديت مواجه مي‌شوند و نمي‌توانند كاري كنند كه باعث ايجاد پارادوكس شود. در مدل جديد اين محدوديت وجود ندارد و پارادوكس نيز غيرممكن است.

با وجود چنين پژوهشي و همچنين تحقيقات گسترده ديگر، در حال حاضر سفر در زمان غيرممكن است و در آينده نزديك نيز نبايد منتظر ساخت ماشين زمان باشيم.

منبع: سايت يك سوال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۱۲ توسط:sam موضوع:

نحوه استفاده از سيستم VoIP براي جذب مشتري هاي جديد

نحوه استفاده از سيستم VoIP براي جذب مشتري هاي جديد

خواه در تلاش براي توليد يك فروشگاه موجود يا ايجاد يك فروشگاه جديد عطر و ادكلن باشيد ، سيستم تلفني شما براي دستيابي به موفقيت بسيار مهم خواهد بود. اين احتمال وجود دارد كه شما با اكثر مشتريان بالقوه خود از طريق تلفن ارتباط برقرار كنيد ، بنابراين ايجاد يك احساس عالي در طول اين مراحل اوليه رابطه بسيار مهم است. يك سيستم تلفني مدرن VoIP مي تواند در رقابت شما برتر باشد. با استفاده موثر از سيستم خود ، بايد بتوانيد مشتري هاي جديدي را به خود جلب كنيد - و تجارت خود را به سرعت رشد دهيد.

سيستم VoIP براي جذب مشتري

آخرين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه مشتريان احتمالي را مجبور كنيد براي تماس با شما قبض را پرداخت كنند. اين نه تنها رابطه جديد شما را به روشي اشتباه آغاز مي كند ، بلكه مي تواند مشتريان را ترغيب كند تا با شركتي تماس بگيرند كه شماره رايگان ارائه مي دهد. مزيت عمده پياده سازي سيستم تلفني VoIP در تجارت شما مربوط به هزينه است. شماره هاي رايگان در سيستم هاي VoIP به طور قابل توجهي ارزان تر از خدمات سنتي ثابت است. ارائه يك شماره رايگان به يادماندني به مشتريان بالقوه مي گويد كه شما يك سرويس معتبر ارائه مي دهيد. اما مهمتر از همه ، اين پيام را ارسال مي كند كه فروشگاه  شما واقعاً به روابط مشتري خود اهميت مي دهد. براي داشتن يك سرويس ويپ خوب مي توانيد خدمات شركت شبكه استفاده كنيد.

توقف مشتري مي تواند يك نيروي خوب باشد

چند بار توسط يك فروشگاه در انتظار قرار گرفته ايد  كه مجبور شويد به برخي از موسيقي هاي افتضاح گوش دهيد؟ داشتن مشتري در انتظار بايد كاري باشد كه تجارت شما سعي مي كند تا آنجا كه ممكن است از آن اجتناب كند ، اما در صورت اجتناب ناپذيري ، مي توانيد از شرايط به نفع شركت خود استفاده كنيد. به جاي پخش موسيقي عمومي ، چيزي فعلي يا چيزي را بازتاب دهيد كه ارزش هاي تجارت شما را منعكس كند. همچنين آخرين سيستم هاي VoIP به شما امكان مي دهد پيام هاي سفارشي را براي گروه هاي خاص مشتري ارسال كنيد. شما ممكن است تصميم بگيريد كه آخرين پيشنهادات ، محصولات يا خدمات خود را اعلام كنيد. شما همچنين مي توانيد تماس گيرنده هاي خود را با حقايق جالب در مورد تجارت خود سرگرم كنيد. ايجاد يك احساس عالي در حالي كه مشتريان در انتظار هستند مي تواند يكي از مواردي باشد كه شما را از رقبا جدا مي كند.

v8_03dt.jpg

از متصدي خودكار شخصي استفاده كنيد

  جديدترين ويژگي هاي متصدي خودكار امكان سفارشي سازي بالايي را فراهم مي كند كه مي توانيد با استفاده از آن مشتري هاي احتمالي را به مشتري واقعي تبديل كنيد. به عنوان مثال ، مي توانيد از متصدي خودكار خود براي هدايت تماس به بخشهاي خاص در شركت خود استفاده كنيد. همچنين يك فرصت عالي براي تقويت برند خود با يك سيستم پيشرفته خودكار وجود دارد. به عنوان مثال ، مي توانيد سعي كنيد از طريق يك سري سوالات استاندارد به سوالات متداول پاسخ دهيد. همچنين مي توان از اين سيستم براي اطلاع از مشاغل شما و هر پيشنهادي كه مي خواهيد براي برقراري ارتباط به مشتريان بگوييد ، استفاده شود. براي اطمينان از اينكه متصدي خودكار وظيفه خود را به درستي انجام مي دهد ، يك سيستم منوي ساده و كوتاه ايجاد كنيد. همچنين استفاده از سلام و احوالپرسي هاي جذاب و شعارهاي به ياد ماندني كه تجارت شما را از رقابت جدا مي كند ، ايده خوبي است.

از خدمات كليك براي تماس استفاده كنيد

جديدترين سيستم هاي VoIP قابليت كليك براي تماس را دارند كه به مشتريان امكان مي دهد مستقيماً از وب سايت شما شماره گيري كنند. همچنين ممكن است بخواهيد يك شماره تلفن كليك براي تماس در ارتباطات بازاريابي آنلاين ، حساب هاي رسانه هاي اجتماعي و امضاي ايميل خود قرار دهيد. تسهيل صحبت براي مشتريان بالقوه با شخصي در شركت شما مي تواند عامل تعيين كننده اي در هنگام برنده شدن عرف آنها باشد. سيستم هاي تلفني بيش از تسهيل تماس در تجارت مدرن نياز دارند. آنها نياز به افزايش تجربه مشتري دارند. با نصب يك سيستم تلفني پيشرفته VoIP ، مي توانيد رقيب رقابت را بدزديد - و مشتريان جديد را در اين روند جذب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۴:۳۸ توسط:sam موضوع:

تاريخچه زعفران در ايران

تاريخچه زعفران در ايران

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد.

كلمه "زعفران" قدمتي بيش از ?0?? سال دارد. نام علمي اين گياه (Crocus Sativus) است. زعفران از كلمه زرپران (زر+پر+ان - گلي كه پرهايش همچون زر است) در زبان دري آمده و به اين معناست كه گلبرگ هاي اين گياه همچون زر گرانبها و قيمتي مي‌باشد. اين كلمه در زبان‌هاي مختلف به شكل‌هاي گوناگون تلفظ مي‌شود. در پشتو و عربي "زعفران" ، در زبان‌هاي فارسي و تركي "Zefrun" ،  در زبان انگليسي "saffron"، در زبان اسپانيايي " azafr?n"، در زبان ايتاليايي "zaferano"، در زبان هندي "zuffron" و در زبان فرانسه "safrane" تلفظ مي­شود. در زبان سرياني كُركُم يا كَركُم ، ابوريحان بيروني ضمن وصف زعفران و نام‌هاي آن در زبان‌هاي مختلف مي‌گويد زعفران را به رومي اينخوس و قرقو، جالينوس قوروقوس گفته است.

زعفران در اعصار گذشته

 كارشناسان معتقدند كه زعفران اولين بار در كشورهاي يونان، ايران، تركيه و افغانستان رشد كرده است. به روايتي ديگر، پيدايش نخستين مزارع زعفران در جهان در نواحي همدان و كرمانشاه، تفرش و برخي از مناطق مازندران بوده است. پس از اسلام زعفران مناطق بروجرد، اصفهان، نهاوند و ري نيز شهرت زيادي پيدا نمود اما با حمله مغولان كشت آن رو به انقراض رفت. پس از آن كشت زعفران در بيرجند و قائنات شروع شد كه تا امروز هم ادامه دارد و بسيار شهرت يافته است.

 

 
   



در عصر هخامنشيان توليد زعفران در ايران قابل توجه بوده به طوري كه روزانه در دربار دومينه (حدود يك كيلوگرم) زعفران استفاده مي‌شد. كاربرد زعفران در آن زمان به عنوان رنگ و رايحه انواع خوراكي‌ها مانند تزئين كلوچه، شيريني و نان و همچنين در ساخت روغن‌هاي آرايشي بوده است. اين روغن‌ها همانند كرم‌ها يا ماسك‌ها امروزه نيز جهت زيبايي و لطافت پوست استفاده مي‌شوند. مستندات و شواهد تاريخي حاكي از اين است كه از زعفران براي عطر و بخور جهت خوشبو كردن فضاي كاخ‌ها، مجالس جشن و سرور نيز استفاده مي‌كردند. در سنگ نگاره‌هاي تخت جمشيد نيز جلوي داريوش دو بخوردان براي استفاده از عطر و بخور در كاخ‌هاي پرسپوليس كنده‌كاري شده است.

 

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه كنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با كيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

در عصر ساسانيان عرب ها با زعفران آشنا شدند و آن را از شهرهاي كرمانشاه و همدان وارد كشور خود نمودند و مورد استفاده‌هاي خوراكي و غيرخوراكي قرار مي‌گرفت.  محلول زعفران گاهي به عنوان استامپ براي درج علامت بازرگاني بر روي محموله‌هاي تجاري و يا زدن نقش علامت كشتارگاه بر روي گوشت گوسفندان و يا به عنوان خوشبو كردن پيكر مردگان پس از غسل ميت، تحرير خوشنويسي بر روي پوست آهو، آراستن نسخه‌هاي خطي و نوشتن عناوين يا تحرير حاشيه‌ها، رنگ كردن پارچه‌ها، قالي‌ها و ... كاربرد داشت.

در عصر قاجاريه هم همچون عصر هخامنشيان علاوه بر مصارف غيرخوراكي از زعفران استفاده‌هاي خوراكي هم مي‌كردند و در آماده كردن شربت زعفران و انواع آش‌ها، مسقطي، يخ در بهشت، شله زرد، حلوا و بستني كاربرد داشت؛ زعفران در گذشته جهت مصارف دارويي نيز استفاده مي‌شده است.

دانشمنداني همچون بخارايي، ابوعلي سينا، بغدادي، خراساني و بسياري از پزشكان ايراني- اسلامي از آن در توليد روغن‌ها، مواد آرايشي و ماسك‌هاي زيبايي استفاده مي‌كردند.

شاعراني همچون فردوسي و نظامي گنجوي در اشعار خود به خوشبو كردن فضا توسط زعفران اشاره دارند. براي مثال نظامي در اشعار خسرو و شيرين، اينگونه بيان مي‌كند: "زخار و خاره خالي كن ميانش      معطر كن به مشك و زعفرانش"

زعفران از همان زمان‌هاي گذشته به عنوان ماده‌اي خنده‌آور، مفرح و شادي‌آور، تقويت‌كننده عروق، تقويت هوش و حافظه در منابع طب و داروشناسي كهن ايراني و اسلامي شناخته شده است. پزشكان قديمي همچنين جهت درمان بيماري‌هايي همچون ماليخوليا و جنون‌، مغز و دماغ، سردرد، زخم، ورم‌ و درد مفاصل و به عنوان مسكن و خواب‌آور، تسكين دردهاي قاعدگي و تنظيم عادات ماهانه زنان، ضدعفوني‌كننده، تسهيل در زايمان، و جهت درمان بيماري‌هاي دستگاه گوارش، دستگاه تنفسي، چشم وگوش و ... از زعفران بهره مي‌گرفتند و در نسخه هايي تجويزي، زعفران تركيب اصلي دارو بود. در آن زمان براي شستشوي چشم، از محلول جوشانده نيمه گرم (ولرم) زعفران استفاده مي‌كردند چون خاصيت ضد عفوني كنندگي داشت.

 

منابع

-          Abdul Samad Katawazy; “A COMPREHENSIVE STUDY OF AFGHAN SAFFRON”; Research, Planning and Policy Directorate, April, 2013.

-          Salwee Yasmin and F. A. Nehvi; “Saffron as a valuable spice: A comprehensive review”; African Journal of Agricultural Research Vol. 8(3), pp. 234-242, 24 January, 2013.

-          محمد حسن ابريشمي؛ "زعفران از ديروز تا امروز"؛ انتشارات اميركبير؛ سال 1389.

-          وبسايت رسمي فروشگاه اينترنتي بهرامن        

منبع : ساعت24                                                                                          


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۰:۲۴ توسط:sam موضوع: